2012-05-28

Väderomslag


Helgens varma sommarvindar ersattes bryskt igår när kyligare väder drog in och det blåste rätt ordentligt i knutarna när jag kröp i säng. Mitt nya hem ligger på en kulle med utsikt över halva stan och det är häftigt att se väderomslagen och hur våren breder ut sig. Tidigare har jag bara kunnat se en yttepyttelite bit av himlen och det har varit hopplöst att veta om det blåser eller väderomslag är på ingång. Jag ser nästan framemot vintern och att se solen kämpa sig upp över horisonten eller se norrskenet fladdra över himlen. 

Men bara nästan. Nu ser jag mest framemot att få sätta frön i jorden och att få plantera ut zucchini och tomater på balkongen. Men det får vänta några dagar, än är det för kallt och över veckoslutet väntar en roadtrip från Piteå till Göteborg. Det ska bli spännande att åka bil genom Sverige det har jag inte gjort på 15 år och då inte längre söderut än Gävle!

6 kommentarer:

  1. Kul med roadtrip! Det är schysst att åka långt sådär och ha möjlighet att se sig ordentligt omkring och stanna på trevliga platser. Det är rätt häftigt med alla kontraster i miljö som Sverige bjuder på från norr till söder, det är lätt att glömma det när man går hemma i sin egen trakt och ugglar. Har åkt tåg från Dalarna till Köpenhamn tur och retur i helgen, det är verkligen stor skillnad på landskapet under den sträckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det jag hoppas på att få uppleva!

      Radera
  2. Å vad kul med en resa till Gbg. När jag läste dina första meningar började jag också tänka på vintern...Men det är skönt att sommaren närmar sig. Ha en fin resa, var rädd om er. ps fint fotat som vanligt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja vintern får dröja ett bra tag till!

      Radera
  3. Å, vad kul med roadtrip! Kör försiktigt!
    Piteå skulle jag verkligen vilja åka till. Jag drömmer om en husvagn, när vi har skaffat en ska jag banne mig åka dit. :)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Piteå är en himla trevlig sommarstad som jag knappt vill lämna under sommaren så ni skulle säkert trivas fint! :)

      Radera