2012-06-08

Borta bra men hemma bäst

Det är trevligt att åka bort men det är minst lika trevligt att komma hem igen. Efter typ 275 mil tur och retur genom nästan hela Sverige var det rätt skönt att i måndags kväll kunna sätta nyckeln i låset och inse att nu är vi hemma. Även om det var en kort och intensiv resa med fokus på ett dop i Kungsbacka så känns det som att jag har upplevt en hel del. Med smartfånen som följeslagare har det varit enkelt att söka upp fakta som jag glömt från skolan. Typ, vilken sjö är det som Jönköping ligger vid? Dessutom har jag gjort min första bekantskap med Stockholm, visserligen en blixtvisit på 4 timmar men ändock!


Soffan är ett Blocketfynd som vi hämtade hem i veckan. Vi fick besked under hemresan att den fanns tillgänglig om vi ville ha den. Efter en lång resa och en efterföljande arbetsvecka känns det rätt skönt  (men en aning ovant eftersom jag inte ägt en soffa förut) att kunna lägga sig ner i soffan och andas ut.  Nu väntar helg med loppis och utplantering av plantor och förhoppningsvis lite sol och värme!

Men först lite Mad Men, rostade mandlar, choklad och turkisk yoghurt med nektarin och valnötter!

6 kommentarer:

  1. Det som är mest härligt med att vara borta, är ju nästan att få komma hem =) Skönt också att se på sitt hem med nya ögon.

    SvaraRadera
  2. Vad gott och mysigt det ser ut i dina bilder. Ja, det kan vara fantastiskt skönt att komma hem. Vackert tidningsställ, ha en fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tidningsstället är ett loppisfynd från förra året! :)

      Radera
  3. Snygg soffa! Jag är svag för gamla soffor, sitter själv i en bäddsoffa från 60-talet just nu. Den bytte jag till mig mot en skurhink med mopp innan jag flyttade till Göteborg för att plugga. Tanten som ägde den hade knäskurat i hela sitt liv men ville nu kunna moppa stående. WIn-win. Jag har försökt köpa ny soffa många gånger, men det slutar oftast i att jag klär om denna ännu en gång. Jag hittar helt enkelt ingen annan som duger... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad häftigt. Jag har också svårt för de flesta soffor men har blivit riktigt förtjust i denna. KOmmer säkert att hamna i samma sits som du och klä om den gång på gång :)

      Radera