2012-08-09

Sommaren som aldrig kom

Just nu sitter jag och fryser om tårna, balkongdörren är öppen och det drar kallt efter golvet. Vid den här tiden på sommaren brukar jag börja längta lite efter kallare mörkare nätter, att få vara inne utan dåligt samvete (även om jag försöker tänka det tyst, jag vill ju inte skrämma sommaren på flykten). Nu längtar jag istället efter långkalsonger och tjocka ulliga sockar. Sommaren har tvekat och tvekat och på så många sätt känns det som om den aldrig varit här. Det ska bli en intressant höst och vinter när batterierna av sommar inte riktigt blivit laddade. 

Mina jordgubbar har också tvekat och många har ruttnat bort men det har blivit en del skörd ändå, dock mycket senare än jag hoppats. Jag har ju gått och spanat på de där kartarna i snart en månad. 


Jag börjar fylla frysen inför vintern. Jag har plockat en massa blåbär (verkar vara ett riktigt bra år i år!) och fryst in rabarber och lite jordgubbar. Nu väntar jag på röda vinbär, hallon, lingon och så har jag beställt ett ekologiskt lamm. Krusbären verkar dock inte bli nått av i år. Morotskörden ser mager ut men än finns det hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar