2012-08-14

Tillåt mig göra en liten rättelse



Jag känner att det är på plats med en liten rättelse och korrigering. Sommaren kom trots allt. Lagom till att jag styrde mina steg mot min arbetsplats efter semestern så kom den. Värmen kom med besked. Det gjorde det en gnutta svårare att säga farväl till semestern men om jag tänker på det en stund så är det faktiskt mycket trevligare att gå hem från jobbet i högsommarvärme än i kyla och ösregn. Att kunna sova med öppet fönster och svettas när jag vaknar istället för att frysa är också trevligt. Oavsett om det är semsester eller inte så gör värmen det enklare att hoppa (okej, så pigg är jag inte, snarare hasar jag mig ur sängen) upp om morgnarna.

2 kommentarer:

  1. Förstår dina känslor för den här sommaren. Här i västra Värmland har mina krusbärsbuskar stått i vattet i flera veckor. Gräsmattan är som en gungfly.. Verkar som att värmen är på väg och förhoppningsvis får vi EN UNDERBART VARM O VACKER HÖST... :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas på en varm fortsättning av hösten. Förra årets september regnade det i princip konstant och så vill vi inte ha det igen!

    SvaraRadera