2012-10-30

Det här med vintertid

Alltså. Det här med vintertid. Jag förstår inte den praktiska funktionen. Det finns säkert en riktigt bra anledning, men nu när jag sitter här alldeles jetlagad av timmes justering så känns det inte riktigt värt det. Dessutom blir det mörkt innan jag hunnit hem från jobbet. Visst är det ljusare på morgonen men det håller ju inte i sig särskilt länge eftersom dagarna just nu ändå blir kortare och kortare. Dessutom är det hopplöst att somna på kvällen, jag vaknar en timme tidigare än nödvändigt och blir så trött och seg under dagen att jag inte vet vad. Lagom till helgen så hoppas jag på att jag återhämtat mig.

Dessutom blir jag inte direkt piggare av att lyssna på regnet som just nu faller och smälter den decimeter snö som föll i natt och skapar en spegel av is. Men jag får iallafall tid att gå igenom mina bilder från helgen. Det var riktigt trevligt ljus.




4 kommentarer:

  1. Hej,

    jag mår också dåligt av att de ändrar tiden två gånger om året.
    Jag önskar att det blev ett "facebookuppror" mot detta. Säger jag som inte ens är med i FB.
    Det vi kallar vintertid är normaltid!

    Hälsningar
    Helén

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja facebookuppror skulle vara något!

      Radera
  2. Blir alltid lika berörd av dina jordnära bilder. Även om du inte bloggar lika ofta... Mitt 2013 kommer att innebära inskränkningar i bloggandet och facebookandet.... Har redan!! gett mig nyårs-löftet att max två dagar i veckan får bli data-tid!!

    SvaraRadera