2012-12-04

Det där med julklappar

Ända sen jag var liten så har jag varit förtjust i att ge bort julklappar. Mitt första julklappsminne var när jag plockade grankottar och målade med vattenfärg och gav till alla som jag firade jul med.  Ju fler julklappar jag kunde ge desto bättre för det var ju så himla kul att ge. Och att slå in paketen! Faktum är att jag var rätt så avundsjuk på de som jobbade i stans leksaksbutik och fick stå hela december och slå in paket. Vilken dröm.

Att ge bort julklappar är fortfarande lika kul och även om jag gått upp några steg från grankottarna så är jag fortfarande rätt förtjust i att göra saker och ge bort i julklapp eller födelsedagspresent. Jag tycker ofta det är svårt att komma på saker att köpa och ge bort. Ofta har man ju det flesta det de behöver och det tar emot att köpa nått bara för att det ska stå i ett skåp och samla damm. Så då gör jag nått istället. Vad kan liksom vara bättre att få något som nån lagt ner tid, energi och kärlek i? Det behöver inte vara så svårt.



4 kommentarer:

  1. Så skönt med lite distans i julhetsen. Är inne på samma linje, men i år blir det brandvarnare till alla mina 8 barnbarn som de får ha i sina rum :) Mycket värme där!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brandvarnare är ju jättebra! Jag har faktiskt önskat mig detsamma. Och en brandfilt. :)

      Radera
  2. Vi har slutat med julklappar, mycket för att det lätt blir så köphysteriskt. Men julklappar/presenter som man gjort själv är något extra...roligt att ge och roligt att få.... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi försöker också undvika köphysterin!

      Radera