2013-02-11

Vad jag gör

Försvarsmakten har just nu en kampanj där de undrar vad vi håller på med. Själva gör de skillnad i världen och de tycker vi ska söka till den grundläggande försvarsutbildningen. Kanske försöker man vara roliga och ironiska i reklamen men jag känner att det nog finns en gnutta allvar. Att exempelvis fota sin frukost och baka surdegsbröd är inte lika viktigt som deras uppgift.

Happ, då får de tycka det. Jag tror att vi alla har våra uppgifter här i Sverige. Min är inte att gå den grundläggande försvarsutbildningen utan jag fortsätter baka surdegsbröd och fota min frukost (eller i detta fallet min lunch). En himla trevlig laxsoppa med min nya favoritsmaksättare. Citron. Jag trodde aldrig jag skulle trilla dit för jag och citronen har inte varit så goda vänner tidigare men jag har gett den chans på chans (eftersom alla säger det är så fantastiskt i mat). Så nu är vi bundis och så tighta! Numera finns det alltid citron i min kyl.






3 kommentarer:

  1. Å vad gott det ser ut, fina bilder. Kramar Sandra

    SvaraRadera
  2. Väl sagt! Håller med dig, alla kan ju inte bli militär och försvara landet på det sättet. Jag tror också att vi alla har våra egna uppgifter, stora som små. Det är bra att du fortsätter baka surdegsbröd och fotar mat och andra roliga saker. :)

    SvaraRadera