2013-03-17

Tid som går och datum som etsar sig fast


Det är en månad sedan bilden togs. Den togs en vecka efter att vi fått provsvaren av gastroskopin. Resultaten som kom dagen efter min födelsedag. Resultatet som slog ner som en bomb. Idag slås jag av hur vanlig han ser ut, att det inte syns att han är dödligt sjuk sjuk och att han två veckor efter att bilden togs inte kommer att finnas mer. Det har idag gått sexton dagar sedan vi sa farväl. Det känns som en evighet sedan samtidigt som det känns som igår. Det är svårt att förklara. Jag försöker gå igenom mitt bildarkiv för att hitta bilder att skriva ut men det är tungt och slutar oftast med att jag gråter. I torsdags var jag och tränade ett pass bodybalance. I den avslutande avslappningsövningen började tårar rinna från mina kinder. Helt omöjliga att stoppa när insikten drabbar mig att våra blickar inte kommer mötas mer. Det är slut på det som var.

Det är tungt nu. 

6 kommentarer:

  1. Å, jag skickar dig en kram. Tänker på dig.

    SvaraRadera
  2. Nej... :´( Jag skickar också en kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer!

    SvaraRadera
  4. Jag vet hur du känner dig. För nästan exakt ett år sedan fick vi avliva vår väldigt gamla bullmastiff. Det gjorde fruktansvärt ont men med tiden kunde jag tänka på henne utan att brista i gråt. Det kommer men först måste man få sörja och låta tårarna rinna... En styrkekram från mig.

    SvaraRadera