2013-10-30

Då var vi där igen

Det är så lätt att glömma på ett halvår. Glömma att det är så himla jobbigt att ställa om klockan en timme. Inte att ställa om själva klockorna utan att min kropp inte fattar vad som händer. Det är samma visa varje gång men ändå förtränger jag. På morgonen är jag en zombie. När jag ska sova är jag hur pigg som helst. På dagen sitter jag helst och önskar att få dra ett täcke över mig och sova en timme eller två. Gärna kryddat med en dundrande huvudvärk. 

Några dagar till. Sen har jag nog också ställt om.


2 kommentarer:

  1. Är du säker på att du ställt om klockan åt rätt håll? ;) För mig är det tvärtom, lite piggare på morgonen och lite tröttare på kvällen, eftersom klockan så att säga är mer i min kropp än på urtavlan. Blir det samma effekt för dig på våren när man ställer fram klockan? Det kanske är förändringen du känner av mer än vilket håll klockan ställs åt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, jo den är rätt omställd. :) Det är inte själva tiden jag känner utan mer själva förändringen för effekten är samma oavsett om det är höst eller vår!

      Radera