2013-10-20

Drömmorgon och kemikalier

Häromdagen såg jag ett klipp från Saltå Kvarns Drömmorgon med Underbara Clara där man pratade om obehagliga och skadliga kemikalier i våra hem. Ett ämne som jag tycker är väldigt intressant men som även kan göra mig väldigt uppgiven. Vi vet om att en hel del ämnen är skadliga, samtidigt tar det tid att upptäcka och identifiera andra och det är svårt att veta vad vi tror är ok idag men som inte är det. Sen vet vi inget om coctaileffekten blir när allt samspelar i våra kroppar. Det blir så mycket negativt och det är så lätt att bara stänga av och gå vidare i livet för att det är så mycket att ta in. I slutet av seminariet tar de dock upp enkla råd och tips på var jag som privatperson kan börja att titta på mitt hem. Väldigt inspirerande och ett klipp som är väl värt att satsa 35 minuter på!

Klippet hittar du här!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar