2014-01-26

När lillan kom till Piteå det var en dag i november

Ja hon kom ju faktiskt till oss. En av de där fyra pyttesmå ullbollarna. Världens sötaste lilla valp (jag är helt opartisk, lovar). Flyttlasset gick en dag i slutet av november och nu har hon bott hos oss i nästan två månader. Det känns som igår. Samtidigt känns det som om hon alltid varit här. Det är lite som tiden stått stilla. Men när jag ser bilder från två månader tillbaka så ser jag att tiden gått. Lillan växer så det knakar men jag hänger inte riktigt med.

Lillan den 1/12

Lillan den 22/1


Jag gissar att hennes nya hem är fullt med spår efter Herr T. Jag ser hur hon nosar runt och hur hon dröjer sig kvar lite extra på hans favoritställen. Hon leker med hans gamla leksaker, sover i hans gamla säng och har fått nosa på ett av hans gamla tuggben. Närmare än så kommer de aldrig komma varandra men det är fint att de får mötas ändå. På sätt och vis. Åh vad han hade varit förtjust i denna lilla dam! Han gillade alla shelties, men helst bruna små näpna damer.

4 kommentarer:

  1. Vilken ljuvlig liten varelse! Fast hon har säkert små sylvassa tänder som överraskar en? :) Jag är ju kattmänniska,men en sådan där söt sak hade ju kunnat omvända mig! Du får hemskt gärna visa fler bilder, man blir ju så glad av valpbilder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes sylvassa tänder har hon minsann, men jag tror snart det börjar bli dags att tappa dem. Jag befarar att jag kommer att sakna dem ändå. Fler bilder kommer också!

      Radera
  2. Vilken söt liten fluffboll! Valpar kan se ganska roliga ut när de växer, helst när benen skjuter i höjd innan kroppen hinner med. :)

    SvaraRadera