2014-02-18

Du är inte min riktiga mamma!

Att fotografera djur är inte enkelt. Att fotografera valpar är supersvårt. De är snabba som attan och har en koncentrationsförmåga som är kort. Mycket kort. Så det gäller att vara snabb och ta många bilder. Då brukar åtminstone få några bilder som var ungefär som jag väntat mig. Sen blir det alltid några bilder som jag inte kan göra mig av med. Charmiga bilder där valpen tappade fokus och gjorde lite som hon själv ville. Bilder i andan "du är inte min riktiga mamma!"

Här är några av lillans varianter i "mammakategorin":

Poserar fint för att sekunden efter vänta baken till. Hon hittade ett spår.

På väg att promenera ur bild. Hon hittade en sopkvast hon sett X antal gånger förr.

Kastar sig in i bild. Bollen jag lockade med blev för lockande.

Räcker ut tungan som en liten barnrumpa.

Börjar leka "inte stöta mark"

Vägrar kramas. För jag är ju inte hennes riktiga mamma.

5 kommentarer:

  1. Det går inte att säga annat än Åh! Och Åh! Och lite mera Åh! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe. Valpar har ju den effekten. Egentligen shelties överlag skulle jag vilja påstå :)

      Radera
  2. Det är som att ta kort på hönsen. Vet inte hur många bilder jag har med suddiga hönor, halva hönor eller hönsrumpor ;-)

    SvaraRadera
  3. Söt! :-) Fastnade särskilt för den sista bilden, ser ut som att hon skrattar!

    SvaraRadera